Testování JMS v unit testech

Dnes jsem strávil skoro celý den tím, že jsem potřeboval vyřešit následující problém. Mám aplikaci, která poměrně sofistikovaně využívá několik JMS front pro asynchronní zpracování požadavků z klientských aplikací. Celé je to postavené nad serverem Weblogic a aplikace využívá frameworku Spring. Další komplikací je, že veškeré fronty jsou v aplikačním kontextu získávány z JNDI, včetně konektivity do databáze. Na následujících řádcích zkusím popsat, jak jsem se s tímto problémem popasoval. Budu rád za jakékoliv reakce, co jsem měl udělat lépe a co jsem udělal špatně.
Continue reading “Testování JMS v unit testech”

Generated sources by JAXB and problem with encoding

I recently had to solve the problem with JAXB to generate bad source from XSD. The problem was basically that the XSD source from which they were subsequently generated Java code contained in the tag Czech diacritics characters, and unfortunately, the output files were not generated in the UTF-8, but the native format of operating system of my laptop, which is MacCentralEurope.
Continue reading “Generated sources by JAXB and problem with encoding”

Pojďte darovat krev

Dneska jsem po dlouhé době byl znovu darovat krev a všiml si, že mezi dárci je mnohem více lidí staršího data narození než mladších. Uvědomil jsem si, že dárcům krve hrozí vymření. No a protože na tenhle blog chodí převážně mladší čtenáři, pokusím se drobnou agitaci. Já osobně jsem poprvé daroval krev skoro před jedenácti lety na vojně, kde darování krve znamenalo záruku celodenního válení se na kanapi.
Continue reading “Pojďte darovat krev”

Problem with Java Server Faces on JDK 1.6

On my new project, I had a problem with the web application deployment, which consisted of the classic combination of Java Server Faces, Spring Framework, iBatis. I guess it was because I asked Google’s bad, but I spent it, how to solve this problem, some time, so they deserve an entry in my blog.

So what was the problem? Once I tried to deploy to Tomcat, I got this error message:

java.lang.ClassNotFoundException: [Ljava.lang.String;
at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass (WebappClassLoader.java: 1645)
at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass (WebappClassLoader.java: 1491)
at com.sun.faces.config.ConfigureListener.configure (ConfigureListener.java: 635)
at com.sun.faces.config.ConfigureListener.configure (ConfigureListener.java: 422)
        ...

I tried various queries, but I was not successful. When I lost hope, I found the following link, which is described bug in JDK .

Before I come across this error, because the last one was a web application to JDK 1.5, where everything works fine. So if anybody knows this bug, I offer the “official workaround.

Just pass the JVM startup parameter:

-Dsun.lang.ClassLoader.allowArraySyntax = true

Stavba kokpitu – první výsledky

V předchozím článku jsem psal o tom, že jsem si začal stavět novou hračku. Jedná se o velký projekt, jehož realizace bude trvat hodně dlouho. Vydal jsem se totiž tou cestou, že komponenty si budu z velké části vyrábět sám (hlavně elektroniku). Abych si ověřil koncepci, začal jsem stavět část kokpitu, která nevyžaduje nějaké složité stavební úpravy, protože ji je možné používat jako, řekněme, stand-alone zařízení.
Continue reading “Stavba kokpitu – první výsledky”

Můj nový projekt

Před nedávnem jsem celkem úspěšně dokončil jeden ze svých největších soukromých projektů – stavbu svého domku. A protože jsem člověk, který stále touží něco tvořit, rozhodl jsem se vrátit ke kořenům. Málokdo ví, že mou původní specializací je automatizační technika a systémy, což zahrnuje tvorbu všelijakých jednoúčelových zařízení postavených zejména nad jednočipovými procesory. “Bastlení” čehokoliv jsem opustil již před spoustou let a nejspíš se k ní asi nikdy nevrátil, kdybych doma náhodou nenašel pár elektronických součástek…
Continue reading “Můj nový projekt”

JAX-WS a SOAP Attachments

Pokud potřebujete poslat přes webovou službu trochu víc dat, než je pár detailů o klientovi, je dobré tyto data posílat jako SOAP attachment a ne přímo v nějakém tagu samotné zprávy. A přesně to, jsem se snažil řešit na projektu. Používáme JAX-WS a aplikace běží to na Weblogicu Server. Weblogic je znamý tím, že si “sem-tam” některé knihovny upraví k obrazu svému a pak se výsledek může chovat trochu jinak, než by člověk mohl čekat. Nevím, zda se v mém případě jednalo o nějakou lahůdku Weblogicu, ale postup k cíli nebyl vůbec přímočarý.
Continue reading “JAX-WS a SOAP Attachments”